Защо помпане на гумите с азот, а не с кислород?
Защо Азот Вместо Кислород За Напомпване На Гумите?
На първо място, азотът е по-малко вероятно да премине през гумата отколкото въздуха, което означава, че налягането на гумите ви ще е много по-стабилно за дълъг период от време. Състезателите разбират бързо, че при гумите напомпани с азот има по-малка промяна в налягането при температурни промени. Това е изключително важно за тяхната безопасност, имайки предвид високите скорости и нагорещяването на гумата.
Но има и още: не е хубаво да има влажност (вода) вътре в гумата. Водата е течност, в случаи и изпарения, и това ще доведе до по-голямо налягане при температурни промени. При сухия въздух не е така. Също така водата води и до корозия на желязната и алуминиевата джанта. Ако ви се наложи смяна/напомпване на гумата, докато сте на пътя, ако натиснете с палец за кратко клапана за въздух на гумата, и палецът ви се намокри/навлажни, значи има вода в гумата. Известни механици казват, че не използват монтажна паста за гуми, базирана на вода, ако не могат да изложат гумата на слънце за няколко часа.
Налягането в гумите ще остане по-добро, ще ви спести малко гориво и разходи за обслужване на гумата.
Всяка система, която предоставя чист азот, също предоставя и сух азот. Напомпването на гумите с азот, включва няколко процеса на запълване и продухване, като това разрежда концентрацията на кислород в гумата. По този начин също така се премахва всякаква влажност и вода. Всичко това е лесно да се направи от механика, но отнема и много време. Повечето автосервизи, обаче, използват машини, които не само генерират азот, но и се преминава през няколко цикъла на прочистване и то без нужен надзор. Това не е скъпо удоволствие, но все пак се заплаща за целия процес и труд на механика.
В заключение можем да кажем, че с азота, налягането в гумите ви ще е по-стабилно, ще ви спести разходи за обслужване на гумата и малко гориво. Ще има осезаемо по-малко влага в гумите, което означава по-малка корозия на джантите. Няма да усетите разлика при карането и спирането на колата, освен ако преди това налягането в гумите е било извън всякакви граници.
_
Източник на информацията – AT Batsalov